На допомогу вчителю



Схема повного  аналізу уроку


1. Урок за типом ___________________________________________________.
Чіткість його визначається логічним взаємозв’язком окремих структурних частин, щооптимально витримані за часом, мають свою мету та зміст і відзначаються логічною завершеністю. Це підтверджує достатню культуру педагогічної праці. Раціонально, вдумливо і дидактично грамотно визначена основна мета уроку, вона чітко випливає зі змісту навчального матеріалу, відповідає віковим і інтелектуальним особливостям учнів класу та несе в собі інформацію про кінцевий результат уроку. Відповідно до місця уроку, основної мети та завдань окремих його частин, які чітко формулюються перед учнями та узгоджуються з їхнім особистим досвідом, тип вибрано правильно. З урахуванням особистісно орієнтованого підходу до навчання вчитель надає перевагу гнучкій (або стійкій) структурі уроку. Уміло проводиться мотивація навчальної діяльності учнів на всіх етапах уроку, що сприяє збудженню їхнього інтересу до вивчення нової теми, творчої діяльності. Зміст уроку повністю відповідав вимогам навчальної програми та меті поставлених завдань. Кваліфіковано реалізовано принципи навчання _____________________________________________. Це достатньо чітко проявилося____________________________________________________________.
2. Свідомому засвоєнню нового матеріалу слугувало методично правильно організоване повторення раніше вивченого матеріалу та актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів. 
Належним чином було проведено актуалізацію опорних знань. З цією метою вчителем  було використано такі форми роботи:_______________________.
Вдале поєднання форм (________________________________________________) та прийомів (_____________________________________________________) опитування дозволило педагогу опитати декілька раз весь клас ( _________ учнів). Оптимально використано час на цю роботу. Перевірка знань учнів характеризується чіткістю мети. Опитування мало науковий характер, що, в першу чергу, обумовлювалося вмінням виправляти помилки в ході відповіді та залученням до цієї роботи учнів. Робота з вивчення нового матеріалу характеризується конкретністю й чіткістю реалізації основних завдань уроку. Виклад нового матеріалу відзначається логічністю, умілим виділенням головного, істотного. Учитель розкриває зміст теми цікаво, доступно, з наукових позицій, використовує останні досягнення . Новий матеріал вивчається в процесі самостійної роботи, яка носить творчий пошуковий характер. Це сприяє розвитку в учнів самостійності, допитливості, здатності встановлювати певні закономірності. До основних висновків учні приходили самі, а вчитель при цьому зберігав керівну роль. Педагог уміло пов’язує матеріал (________________________________) з життям, (________________________ ) виробничим оточенням і робить це так, що цей зв'язок випливає зі змісту вивченого матеріалу та є його логічним продовженням.
Уміло були використані на уроці міжпредметні зв’язки  з предметами ___________. У ході подання нового матеріалу проводиться безпосередня перевірка якості розуміння його учнями. Засвоєння нового матеріалу школярами на уроці є оптимальним. 
Постановка вчителем питань стимулює розвиток розумових сил, не налаштовує на заучування, активізує думки, виховує інтерес до навчання. Питання, які ставить учитель, вимагають вдумливого читання, розуміння та осмислення матеріалу, але не його механічного заучування. Учитель направляє хід думки учнів таким чином, щоб вони активно, зосереджено намагались побачити невидиме, зрозуміти приховане, розглянути незвичайне у звичайному, у тому, що зустрічається на кожному кроці (розумова активність). Види роботи відповідали віковим особливостям учнів, дозволили вчителю активізувати навчальну їхню діяльність, що в кінцевому підсумку було результатом того, що учні були не пасивними слухачами, а активними учасниками.  Найбільш вдалими методами були________________, прийомами____________________, формами_____________________ . 
Це дозволило вчителю раціонально організувати роботу учнів на всьому уроці (на етапі ________________________________________) та в повній мірі здійснювати контроль за рівнем сформованості ______________________________.Використання різних видів роботи сприяло зниженню втомленості учнів у процесі роботи. Це позитивна сторона уроку, глибоко продумана вчителем. 
3. Оптимально організовано самостійну роботу учнів під керівництвом учителя з урахуванням рівня їхніх навчальних можливостей. Самостійна пошукова діяльність учнів на уроці забезпечувалася в процесі співпраці вчителя та школярів. Учитель протягом уроку (на етапі ________________________)виступає в ролі консультанта, порадника. Колективна робота учнів уміло поєднується з виконанням індивідуальних диференційованих завдань:________________________. 
4. Використання наочності та технічних засобів навчання (_____________), їх застосування дозволило не тільки доступно викласти новий матеріал і закріпити його, але і зекономити час на вироблення практичних умінь і навичок в учнів на самому уроці. Це особливо важливо, оскільки попереджується перевантаження школярів в умовах домашньої роботи. Використання технічних засобів і засобів наочності допомогло учням глибше проникнути в суть вивченого матеріалу.
Запитання вчителя до учнів активізували їх до самостійних суджень і практичних дій, направляли на доказову відповідь. Це сприяло більш повній реалізації на уроці принципу виховуючого та розвиваючого навчання. Протягом уроку (у процесі _________________ ) учитель добився від своїх учнів грамотної і повної відповіді, точних формулювань, слідкує за культурою мовлення.  
Педагог пропонує не лише відтворити пройдений матеріал, але і виділити із нього найбільш істотне, підтвердити практичні навики теоретичними положеннями. Доповнює і поглиблює відповіді учнів, стимулює їх на активне, свідоме засвоєння матеріалу постановкою цілого ряду запитань. Оптимальним у процесі перевірки є співвідношення теоретичних та практичних завдань. Слід відмітити вміння учнів триматися під час відповіді як з місця, так і біля дошки, звернутися до вчителя, доповнити чи поправити відповідь товариша. Показникам пізнавальної активності й інтересу учнів до вивченого було те, що вони поставили запитань до вчителя та до своїх: товаришів; ________ учнів хотіли взяти участь в обговоренні питань, поставлених перед ними; ______ учнів бажали доповнити, відкоректувати відповідь однокласника. _______ учнів негативно ставилися до навчальної діяльності на уроці, до уроку в цілому. 
5. Оцінювання роботи учнів проводилося відповідно до критеріїв, об’єктивно й аргументовано. Отримані учнями бали виставлено в щоденники. Позитивним у роботі вчителя з учнями на етапі усвідомлення матеріалу є те, що він дає час на обдумування, використовує різні форми роботи (____________________________ )  та види наочності (________________________________________________).  Упродовж уроку знання ___________________________________________ застосовувались на практиці, учні зробили __________________ крок на шляху розвитку. Навчання здійснювало вплив на розвиток і виховання школярів, тому що учитель враховував навчальні можливості кожного з них. Урок сприяв розвитку кожної дитини, її пам’яті, мислення, волі, ефективно організовувалась пізнавальна діяльність школярів. З цією метою ________________________________ було забезпечено умови для продуктивної роботи мислення й уяви, шляхом __________________________________________ учитель домагався зосередженості та стійкості уваги. Вдалим використанням методів ______________, форм _________________________________________________ педагог стимулював активність і самостійність мислення учнів. 
Майстерність учителя виявлялася у тому, що знання, набуті учнями на попередніх уроках, вдало застосовуються і надалі, повторення оптимально співвідноситься з вивченням нового матеріалу таким чином, що для цього не потрібно спеціально виділяти час. Систематична робота вчителя в даному напрямку дасть змогу повторювати учнями матеріал без завдань для домашнього повторення за підручником. 
Ефективною була робота протягом усього уроку (на етапі ___________________________ ) з підготовки учнів до тематичного оцінювання. Вона виявилася у________________________________________________________. Весь клас працював активно і з інтересом. 
6. Заслуговує на увагу робота з вироблення культури навчальної праці, У кожного на парті є все необхідне. Учителем підготовлено пам’ятки з виконання ______________________________, які є на кожній парті. У результаті, при зміні одного виду роботи на інший не витрачається дорогоцінний час. Записи в зошитах, на дошці ведуться чітко й акуратно. Постійно організовується робота школярів з навчальним підручником.
7. З точки зору виховного впливу уроку, перш за все треба відмітити особистість учителя. Спокійний тон, уважне і добре ставлення до учнів у поєднанні з вимогливістю, манера звертатися до класу, витримка – усе це передається дітям і слугує еталоном людських стосунків. Вихованню учнів сприяли засоби навчання, а саме естетика їхньої форми і змісту. Виявленню творчого потенціалу школярів сприяли вдало застосовані методи і форми роботи. З метою виховання у школярів ( ___________________________ ) учитель дохідливо, переконливо та яскраво використовує _________________________________. Урок відзначається свідомою робочою дисципліною. 
8. На уроці створено належні матеріальні, морально-психологічні, гігієнічні, естетичні умови. Урок проходить у чистому, добре провітреному класі. Заняття проведено в досить високому темпі, раціонально використано кожну хвилину.  Мети уроку досягнуто. Учні набули знань __________________, практичних умінь __________________________________, удосконалили загальнонавчальні вміння і навички _____________________________________, на уроці формувалися уміння___________, ____________ навички. 
9. Заняття має логічне завершення: проводиться перевірка завдань, які дано учням перед його початком. Висновки з уроку робить учитель (учні). Прийоми мотивації та організації навчальної роботи учнів упродовж уроку сприяють створенню такої ситуації, при якій учні відчувають задоволення від своїх успіхів у навчанні ("ситуація успіху”). Зміст уроку сприяв розвитку в учнів інтересу до навчання. Активна робота учнів у ході уроку дозволяє зробити висновок про те, що матеріал з теми засвоєно. Звертає на себе увагу кропітка, продумана, здійснювана з уроку в урок підготовка вчителя та учнів до активної роботи, система роботи педагога з підготовки учнів до тематичного оцінювання. 
10. Урок проведено відповідно до обґрунтованого, чіткого плану, складеного вчителем у процесі підготовки до нього. Він оптимально коригується учителем відповідно до обставин. 
  11.Під час уроку діти дотримувались усіх груп праил х охорони праці: ПТБ, ПКП, НОП, с- г вимоги.                         

                       Схема самоаналізу уроку

1. Характеристика навчальних можливостей класного колективу за результатами педагогічного аналізу. Які особливості учнів були враховані при плануванні даного уроку?
2. Тип і вид уроку. Як він пов'язаний з попереднім, який матеріал  даного уроку необхідно використати надалі (які опорні поняття, знання, уміння, навички сформував учитель)?
3. Головні завдання уроку, як вони враховувалися при реалізації мети уроку (навчальної, розвиваючої, виховної)?
4. Поєднання методів навчання для вивчення нового матеріалу. Організаційні форми навчання використані для розкриття нового матеріалу (пояснити на основі діагностування і прогнозування уроку).
5. Використані на уроці  власні новації, активні та інтерактивні методи навчання, інноваційні технології?
6. Забезпечення контакту з класом і з окремими учнями, організація спільної роботи учителя й учнів, налагодження зворотного зв'язку.
7.Раціональне використання  часу для реалізації мети уроку (навчальної, розвиваючої, виховної)?
Описание: http://img-fotki.yandex.ru/get/6420/108950446.113/0_cd1fe_90b573af_S.jpg
Додати заголовок
8.  Використання  навчального кабінету. Обґрунтування обраних засобів навчання.
9.Ефективність організації самостійної роботи учнів, використання елементів самоосвіти та самовиховання. Застосування групових та  індивідуальних підходів у навчанні.
10. Організація контролю і самоконтролю за якістю навчальних досягнень учнів.
11. Забезпечення цілеспрямованої оптимальної розумової діяльності учнів.
12. Контролювання  розумового перевантаження учнів.
13.Створення проблемно-пошукової ситуації для поліпшення глибини засвоєння матеріалу, емоційного настрою учнів.
14. Дотримання правил  педагогічного такту та загальноприйнятої педагогічної етики, норми взаємовідносин учителя й учнів.
15. Найбільш вдалі елементи та етапи уроку, використані форми і методи роботи.
16. Що із прогнозованого, запропонованого не вдалося? Чому?
17. Чи зацікавив урок учнів (чи розвивалася їхня пізнавальна активність?)

18. Як працювати над подоланням зазначених недоліків? Яка необхідна допомога?

Немає коментарів:

Дописати коментар

НОРМАТИВНІ     ДОКУМЕНТИ 1. Лист МОН України від 04.08.2017 № 1/9-429 "Про використання у 2017/2018 навчальному році навчальних про...