середу, 3 травня 2017 р.

На допомогу вчителю

         

Відділ освіти виконавчого комітету
Новоукраїнської міської ради
НовоукраїнськийНВК
загальноосвітня школаIступеня
з поглибленним вивченням англійської мови-
гімназія «Лідер»


ДИКТАНТИ

    для контролю і оцінки знань, вмінь учнів
на уроках трудового навчання в 5-9 класах.



Сливчук Надія Михайлівна
вчитель загальнотехнічних дисциплін та праці
Новоукраїнський НВК
загальноосвітня школаIступеня
з поглибленним вивченням англійської мови-
гімназія «Лідер»

м. Новоукраїнка


“Мистецтво навчання є мистецтво

пробуджувати в юних душах

допитливість і потім задовольняти її”

А.Франс



Диктанти для контролю знань з предмету "Трудове навчання" дають змогу вчителю одержати інформацію про те, як засвоюється учнями навчальний матеріал.
Поданий матеріал можна використовувати на уроках у вигляді ігор: “Блеф – клуб”, “Так чи ні”, “Правильно – неправильно”, що сприятиме розвитку мотивації до навчання та допоможе розвинути пам’ять, увагу, уяву, мислення учнів.









Пояснювальна записка

                                                                                                                                       
Учитель, який хоче мати високі
результати навчання, повинен знати                                                                         
стилі пізнання своїх учнів,покла-
 дати це в основу організації спільної діяльності педагога і школярів на уроці.

      В.Сухомлинський

На сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики особливоїуваги набувають проблеми удоскона-лення методів навчання як шляхом поновлення методичних надбань новими методами та прийомами навчання, так і
за рахунокмодернізаціїтрадиційнихметодів.
Завданнявчителяполягає у розвиткутворчогопотенціалуучнів на кожному уроці. Вчитель повинен сприятипробудженнюінтересу до пізнання,розвивативміння та навичкисамостійнопрацювати, творчоставитися до виконаннязавдання.
    Високі вимоги, сьогодні, до характеру та змісту праці, підготовки молоді до життя висуває суспільство. Сучасна школа має виховувати людину, яка мислить і прагне творити, - людину талановиту, всебічно розвинену. Тому вдосконалення процесу трудової підготовки учнів є одним з основних завдань сучасної школи.
Система знань, отриманих на уроках дає можливість учням здійснювати аналіз вивчення окремих навчальних тем шкільної програми з трудового навчання та технологій.
Представлені  диктанти – один із методів програмованої перевірки знань учнів, їх результати дають кількісну характеристику досягнень учнів  з предмету “Трудове навчання”, а також показують рівень їх загального розвитку.
      Даний матеріал дозволяє за короткий час (не більше 5-7 хвилин) перевіряти вивчений матеріал, полегшує процес обробки результатів перевірки, допомагає вчителю урізноманітнити роботу на уроці, здійснювати швидкий оперативний контроль знань на етапах  актуалізації опорних знань або етапі закріплення нових знань і вмінь учнів (учні можуть самостійно перевіряти свої знання або знання партнера методами самоконтролю або взаємоконтролю).
      Результати завдань підлягають кількісному підрахуванню, на основі якого виставляються оцінки. Для цього кожне тестове завдання оцінюється в балах (бали підраховуються за кількістю правильних відповідей). Часто кількість балів за одне завдання залежить від складності запитання, але в сумі кількість балів повинна складати 12.
    Досвід роботи показує високий рівень зацікавленості учнів під час  виконання завдань такого типу.





Диктанти з трудового навчання.
5     клас
. Технологія виготовлення текстильних виробів з аплікацією.



1.Технологія – сукупність прийомів способів обробки або переробки сировини та матеріалів з метою отримання виробів.
2.Тканина складається з великої кількості дрібних, тонких, але гнучких і міцних ворсинок.
3. Текстильні волокна поділяють на рослинні та хімічні.
4.Технологія складається з таких елементів: предмет праці , засоби праці , носії технологічних функцій  та продукт.
5. Скручені  текстильні волокна між собою — пряжа.
6. Нитки, що йдуть упоперек тканини, називають  нитками основи, а ті, які йдуть уздовж  тканини, — пітканням (або утоком).
7.Пруг— щільний край тканини, утворений упоперек  нитки основи.
8. Одним із найважливіших показників тканини є товщина та довжина.
9.    Сюжетна аплікація відображає події, явища, складається з декількох різних фігур.
10.Пласку аплікацію можна складати з геометричних,  рослинних елементів та візерунків народного орнаменту.
11.Декоративну аплікацію виконують вирізуванням деталей із тканини, шкіри та інших матеріалів і нашиванням або наклеюванням на основу.
12. Послідовність виготовлення виробу з аплікацією:
·        Підготувати ескіз аплікації.
·         Виготовлення шаблонів. 
·         Виготовлення деталей аплікації.
·        Розміщення та закріплення деталей на фоні.
·        Прикріпити деталі різними швами.    
·        Кінцева обробка виробу.

13.Закінчивши роботу, поставитипраску на підставку і не вимикати.
14. Деталі аплікації можна виготовити за допомогою шаблонів або копіювального паперу.
15.Для виготовленняаплікаціїдеталі  не потрібно маркувати.
16. Найбільш поширеними видами з’єднань є склеювання,папір, зшивання,тканина, зв’язування,нитки, з’єднання за допомогою цвяхів, шурупів, заклепок, зварювання.

17.Зберігають голки та шпильки у відповідному місці -   вколювати у робочий одяг або м’які меблі.
18.Оздоблення  - це надання виробу привабливого вигляду за допомогою різних матеріалів.
19.  Ножиці на робочий стіл класти із зімкненими лезами, направленими до себе.
20. Кольорові вироби з аплікацією  темних тонів перуть окремо.
21.До знарядь праці  належать:  інструменти,  машини, електричні  прилади,  двигуни  тощо,  за  допомогою  яких обробляють предмети праці, виготовляють продукцію.
22. Усі  знаряддя  праці  можна  поділити  на ножні, ручні,  механічні  та  електрифіковані.
23.  Механізм  (з  лат.  «machina»  —  рухати)  —  це  механізм  або комплекс механізмів
24. Машина — сукупність пов’язаних між собою деталей
25. Деталь  —  частина  машини  або  механізму,  виготовлена  з одного куска матеріалу.
26.Деталі можна отримати різними способами: різанням, штампуванням, литтям,фарбуванням,пранням.
27. Деталі, що застосовують у багатьох машинах, називають типовими, а деталі, що застосовують тільки в деяких машинах, — спеціальними.
28. Знання про форми й конструкції природних об’єктів покладені в основу нової науки – біологія.
29.    Побутові електроприлади поділяють на такі групи:
-         для приготування  їжі;
-         для додатковогоопаленняжитловихприміщень;
-         для підігріву води ;
30.  І.Павлов вважав, що «нормальна й корисна їжа – це їжа з апетитом, їжа з задоволенням» .
Відповіді:1+ 2- 3- 4+ 5+ 6- 7- 8- 9+ 10- 11- 12+ 13- 14+ 15- 16- 17-18+ 19-  20+ 21+  22- 23- 24- 25+ 26- 27+ 28- 29+ 30+


Диктанти з трудового навчання.
6 клас

Технологія виготовлення вишитих виробів.




1.Текстильні волокна поділяють на натуральні (природні) та хімічні.
2. Натуральні текстильні волокна  бувають рослинного, тваринного та мінерального походження.
3. До волокон рослинного походження належать такі групи : бавовняні , луб’яні та вовняні.
4. Текстильні бавовняні підприємства включають у себе три етапи виробництва - прядильне, ткацтво і оздоблювальне.

5. Луб’яні волокна  отримують з різних рослин – льону, конопель, джуту, кропиви, бамбуку,нагідок.
6. Переплетення – це порядок взаємного перекриття ниток основи нитками піткання.
7. Найпростіше переплетення ниток в тканині – полотняне.
8. В полотняному переплетенні нитки основи та піткання чергуються через дві.
9. Властивості тканин поділяються на геометричні, оптичні, механічні, фізичні, технологічні, гігієнічні.
10.До оптичнихвластивостейвідносятьдовжину та ширину тканини, їїтовщину, щільність і масу.

11. Геометричнимивластивостями тканин називаєтьсяїхздатністьвикликати у людинизоровівідчуттякольору, блиску, білизни та прозорості.
12.Властивості тканин розтягуватися, згинатися, змінюватисяпід час експлуатації належать до основнихмеханічнихвластивостей.
13.Технологічнимивластивостями тканин називаютьсявластивості, якіможутьвиявлятися  у процесірозкрою, зшивання і волого-тепловоїобробкивиробів.

14.До гігієнічних властивостей тканин відносяться: здатністьпротистоятирізанню, ковзанню, обсипанню, прорубуванню, зсіданню, розсуванню ниток у швах.

15. Гігієнічні властивості визначають ступінь нешкідливості тканин для організму людини і ступінь комфортності.
16. Технологічність  тканин залежить від їх повітропроникності, пилоємкості, теплопровідності, гігроскопічності.
17. Ужиткове мистецтво - це різноманітні художні предмети, створені людиною: тканини, вироби з глини, дерева, металу, соломи тощо.
18. Декоративне  мистецтво - це художньо створені предмети практичного призначення.
19. Техніка «хрестик» появилась в Україні в середині ХІХ століття.
  20. Вишивка - це орнаментальне або сюжетне зображення на тканинах, шкірі,     виконане різними ручними або машинними швами.
21. Композиція – це творче поєднання різних елементів узору в єдине ціле та розташування їх на виробі.
22. Хроматичні кольори поділяють на теплі та холодні.
23. Орна́мент – повторення абсолютно однакових елементів або груп елементів.
24. Рапорт — візерунок або узор, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів.
25. За мотивами для української вишивки найбільш характерними є такі орнаменти:
 геометричний, рослинний, зооморфний, антропоморфний.
26. Стилізація.  – це безперервний ряд кольорів з плавним переходом від найсвітлішого до найтемнішого.
27. Спектр —  це творча переробка форм реального світу з найбільшим художнім узагальненням,спрощенням.
28. До лічильнихтехніківвишиванняналежить і шов «штапівка».
29. Шов «штапівка» — однобічній.
30. Усі ряди мережоквиконують справа наліво.
31. Гладь — цетехнікавишиванняпрямимиабокосимистібками, якіповністюабочастковозаповнюютьплощину узору.
32. Композиція — творче поєднання елементів узору, об’єднаних змістом, кольором, формою.
33. До вільної   гладі відноситься: пряма,коса,качалочка ,а до лічильної- художня,декоративна,біла.
34. Види «хрестика»:прямий,косий,подвійний,болгарський, «козлик».
35. Припорох-це спосібперенесеннямалюнка для вишивання на тканину.
36. До способівобробкикраїв відносяться:торочки, рубцювання, китички.
37. Прасувативишитий виріб треба з лицьового боку не дужегарячоюпраскою на м’якійчистійтканині.
38. Машина -  цепристрій, щовиконуємеханічнийрух для перетворенняенергіїабовиконаннябудь-якоїроботи.
39. Машина має три основні частини: двигун, робочий орган, передавальний механізм.
40.Залежно від виду роботи машини поділяються на робочі й енергетичні,механічні .
41. Механізм – це пристрій для  передавання руху від одних деталей до інших або для перетворення одного руху в інший.
42. У механізмах розрізняють ведучу, передаточну і ведену ланки.
43.Всі механізми складаються з деталей та корпуса..
44. Деталь – виріб, виготовлений з однорідного матеріалу без складальних операцій.
45. Види з’єднань деталей: рухомі й нерухомі, рознімні й не рознімні.
46. Швейна машина — технічний пристрій для виконання процесів з'єднання, скріплення або обробки деталей швейних виробів.
47. Швейні машини поділяються на універсальні,ручні,ножні та спеціальні.
48. Проектування – процес купівлі, створення проекту майбутнього об’єкта та способів його виготовлення
49.Форму виробу, яку використовують для розробки цілого ряду виробів, називають базовою.
50. Виріб, що створений на основі базової, але відрізняється формою деталей чи оздобленням, називається моделлю-аналогом.
51. Інформація — це нові знання, які отримує людина у результаті сприйняття, аналізу та переробки певних відомостей.
52.Джерела інформації –це проект,виріб, документ,  людина, навколишнє середовище,  інтернет.
53.Поєднання в новому об’єктіокремих рис, властивостей, частинрізнихпредметівназиваєтьсякомбінаторика.
54. Раціональне харчування - це своєчасне забезпечення організму потрібною кількістю поживної, смачної,солодкої, домашньої їжі. 
55. Повноцінне харчу­вання має включати найрізноманітніші продукти.
56. Існує харчова піраміда.
57.  Волосся - це справжня комора мінералів: в них містяться цинк, магній, залізо, кремній.
58. Складові миючих речовин,які надають очищаючий  ефект  виготовляються з нафтопродуктів,тваринних і рослинних жирів.
59. Мікрофібра-тканина,виготовлена з дуже товстих синтетичних волокон.
60. Перед тим, як залити воду у бачок пилососа або парогенератора,  необхідно відімкнути їх від електро-мережі.
Відповіді:1+ 2+ 3- 4+ 5- 6+ 7+ 8- 9+ 10- 11- 12+ 13+ 14- 15+ 16- 17- 18- 19+ 20+ 21+ 22+ 23- 24- 25+ 26- 27-  28+ 29- 30+ 31+ 32+ 33- 34- 35+ 36+ 37 – 38+ 39+ 40-  41+ 42+ 43- 44+45+ 46+ 47- 48- 49+ 50+  51+ 52- 53-  54- 55+ 56+ 57+ 58+ 59- 60+




Диктанти з трудового навчання.
7 клас


Технологія виготовлення виробів в’язаних гачком.




1. Натуральні волокна тваринного походження  поділяють на дві групи: волокна вовни та волокна шовку.
2. Руно - суцільний пласт вовни.
3. Натуральний шовк отримують при розмотуванні коконів личинок шовковичного (тутового), дубового або соснового шовкопрядів.
4. Клубок — це нитки, змотані у формі овала.
5. Пасмо — нитки, намотані на що-небудь наприклад, на спинку стільця або відрізок картону.
6. Моток — частина мотка.
7. Вовняна пряжа  при внесенні в полум’я швидко спікається в чорну грудку. При цьому поширюється запах горілого пера
8. Натуральний шовк в полум’ї спікається, а при винесенні з вогню не горить: на кінці утворюється чорна спечена кулька, яка легко розсипається під час розтирання пальцями; відчувається запах горілого пера або рогу.
9. Тріумфальний хід по Європі в’язане полотно (трикотаж) почало приблизно в 9 ст.
10. Під час в’язання гачком використовують різні види пряжі:  бавовняну та льняну, пряжу з  вовни, з шовку або синтетичну,муліне.
11. Гачок — інструмент для в’язання, який складається із ручки, стержня і головки з борідкою.
12. Гачки бувають короткі, завдовжки 12–15 см, для звичайного в’язання.
13. Гачки бувають довгі, завдовжки 35–40 см, для туніського в’язання, яке має оригінальні та гарні узори.
14. Залежно від товщини, гачки найчастіше бувають від № 2 до № 8.
15. Нитка має бути приблизно в 1,5–2 рази товща від заглибини біля борідки гачка.
16. В’язані узори ділять на такі групи: щільні, ажурні, філейні,полотняні,атласні.
17.  В’язання тримати на відстані 30–35 см від очей.
 18. Світло має падати зліва або спереду.
19.  В’язання гачком починається з утворення першої повітряної петлі, яка називається початковою.
20. Ланцюжок - це елемент, з яким закінчується будь яке в'язання гачком.
21. Ланцюжок складається з повітряних петель.
 22. Петлю, яка розміщена на гачку (остання), називають ведучою.
23. Стовпчик – не є головнимелементом в'язаннягачком.
24. Стовпчик з накидомвикористовують для в’язаннящільного та ажурного полотна, а для створенняоздоблень, мережива-ні.
25. Накид – нитка накинута на гачок перед провязуванням петлі.
26. Читати схему в’язкислідпочинати з того краю, де знаходятьсяпетліпідйому, якірозміщуютьсяміж рядами  абозамінюють перший стовпчикнаступного ряду
27. Принцип в’язання гачком по спіралі такий самий, як і при в’язанні по колу: починається з набору ковзаючої петлі або ланцюжка з повітряних петель.
28. В’язаннямотивівпочинається з центра (коло з повітряних петель абоковзаюча петля) і в’яжетьсясправа наліво.
29. Китиця - куляста прикраса з ниток.
30. Помпон - жмуток ниток, пряжі, шнурків і т. ін., зв'язаних з одного кінця докупи, що є прикрасою, оздобою чого-небудь.
31. Деталі вязаного виробу можна з'єднуватирізними способами: потайним, і декоративним.
32. Післяпраннявирібполощуть у холоднійводі.
33. До другої половини 18 ст. одяг і білизну шили вручну.
34. Ісак Зінгер - винахідник найвідомішої швацької машини в світі.

35. Будь-яка швейна машина складається з корпусу і ручного приводу.

36. Корпус швейної машин складається з: платформи, стояка, рукава,приводу.

37. Привід - це пристрій, що приводить в рух механізми швейної машини.

38. Види приводів швейних машин: ручни, ножний, з електроприводом.

39. Перевіряти  роботу швейної машини слід на холостому ходу,необхідно покрутити махове колесо рукою.

40. До методів творчої діяльності відносяться: метод фантазування, комбінування, фокальнихоб’єктів, проектування.

41. Метод фокальних об'єктів - спосіб конструювання нового об'єкта шляхом застосування до нього новітніх технологій.

42. Метод фокальних об'єктів був запропонований в 1926 році німецьким професором Е. Кунце.

43. Сутність ме­тоду фокальних об'єктів полягає в перенесенні властивостей випадково обраних явищ та об’єктів на предмет, який проектується.

44. Силует – цекреслення будь-якого предмета.

45. Вимоги до виробу:соціальні,функціональні,естетичні,ергономічні,експлуатаційні, економічні, технологічні.

Відповіді: 1+  2+ 3+ 4- 5- 6- 7- 8-  9+ 10- 11+ 12+ 13+ 14- 15+16- 17+ 18+ 19+ 20- 21+ 22+ 23- 24- 25+ 26+ 27+ 28+ 29- 30- 31+ 32- 33+ 34+ 35- 36- 37+ 38+ 39+ 40- 41- 42+ 43+ 44- 45+









Диктанти з трудового навчання.
8 клас

Технологія виготовлення  швейних    виробів.



1.Штучні й синтетичні волокна поєднують в одну групу — хімічні волокна.
2.Процес виробництва хімічних волокон складається з таких етапів: приготування прядильного розчину, формування, обробка та фарбування  волокна .

3. Поясними називають вироби, які утримуються на лінії талії.

4.Поясні вироби:спідниці, брюки, шорти, спідниці-брюки,сукні,блузки.

5. Види спідниць за силуетом: прямі, трапецієподібні, розширені до низу, звужені до низу.

6. Фасони спідниць:зі складками,  на кокетці,  багатошовні, з рельєфами, з підрізами,прямі.

7.  За кроєм спідниці бувають: прямі, кльошеві,  клинові, звужені до низу.

8.  Художнє конструювання — це процес розробки зразка нової моделі.

9. Ескіз — це зображення, яке виконують від руки, тобто без креслярського інструмента і з приблизним дотриманням розмірів та пропорцій.

10. Ескізи швейних виробів поділяють на такі види: художні,  робочі та конструкторські.

11. Сантиметрову стрічку під час вимірювання треба добре  натягувати.

12. Мірки довжини знімають у повному розмірі, а записують у половинному.

 13. Мірки обхватів записують у повному розмірі.

14. Мірки для побудови креслення основи прямої спідниці: От, Ос, Дв, Ст, Сс.
15. Динаміка – стан руху, зорове сприйняття руху .
16. Асиметрія – пропорційне розміщення частин відносно центра, середини.

17. Методи конструювання одягу: графічний, муляжний та практичний.

18. Під час побудови креслення викрійки необхідно враховувати прибавки на вільне облягання.

19. Викрійка прямої спідниці складається з таких  основних деталей: переднього , заднього полотнищ та пояса.

20. Виточки – конструктивний елемент одягу, який забезпечує облягання фігури.

21. Базисна сітка – сукупність допоміжних горизонтальних та вертикальних ліній.

22. «Нудно, коли усі люди одягненіоднаково!» - так говорив відомиймодельєродягуВ’ячеслав Зайцев.

23. Моделювання  є кінцевою стадієювиготовленнявиробу, під час якоговраховуєтьсяпризначенняодягу, фігуралюдини, колір, малюноктканини та крій.
24.  Технічне (творче) моделювання – створення первинного зразка, фасону, майбутньої моделі, ґрунтується на тематичній основі,  займаються художники-модельєри.
25.Художнє моделювання, – створення нових фасонів одягу, розробляючи лекала викрійок виробу за ескізами і малюнками з журналів мод, виконують художники-конструктори.
26. Розрахувати кількість тканини на спідницю можна за формулою Дс + 10 см на обробку (при ширині тканини 140 см). Якщо ширина тканини 80...90 см, то формулу множать на 2.
27. Декатування — волого-теплова обробка тканини з метою запобігання зсідальності.
28. З однобічним напрямком рисунка усі деталі викрійки розміщують в одному напрямку нижніми зрізами.
 29. Під час розкроювання скласти викрійку «у згин» по нитці основи (або «у розгортку»).
30. Довжину пояса розраховують за формулою От + 6 см.      
31. Якщомоделлюспідниціпередбачені виточки, то натканинівонивирізаються.
32. Швейні машини  виготовляють із трьома видами приводів: ручним, ножним та електричним.
33. Ведуча ланка у швейній машині з електроприводом-шків електродвигуна.
34. Набір лапок для швейних машин, не є  пристроями малої механізації.
35. Для виконання швів застосовується обмежувальна лінійка, лапка з направляючою лінійкою.
36. Обмежувальні, направляючі пристрої - лапка-рубильник, лапка-запошивач.
37. Спеціальні пристрої - лапка для пришивання ґудзиків, фурнітури, лапка-збирач, лапка для виготовлення петель, штопальний пристрій.
38. Зшивні шви: настрочний шов, зшивний шов у розпрасування та у запрасування.
39. Крайові шви: швиупідгин - з відкритим зрізом та із закритим зрізом.
40. Технологічна послідовність пошиття спідниць така:
1. Підготовка деталей крою до обробки.
2. Проведення першої примірки й усунення дефектів.
3. Обробка виточок, складок.
4. Обробка бічних швів.
5. Обробка застібки.
6. Обробка пояса.
7. Обробка верхнього зрізу.
8. Обробка нижнього зрізу.
9. Кінцева обробка й оздоблення спідниці.
41. Щобпідготуватиспідницю до примірки, виконуютьпочатковуобробку деталей і тимчасовез'єднанняосновних деталей спідницімашинним способом.
42.Прокладочні стібки застосовують для перенесення ліній, контрольних міток з однієї деталі на іншу (якщо деталі парні), з одного боку деталі на інший (якщо деталь симетрична);

43. Копіювальні стібки призначені для позначення лінії середини симетричних деталей.
44. Щоб перевірити правильність розкрою необхідно звернути увагу на напрямок нитки основи, рисунка, ворсу, відсутність на деталях дефектів.
45. Основні правила проведення примірки: примірку проводять по лівому боці фігури, на цьому ж боці за допомогою шпильок і крейди вносять виправлення.

46. Бічнішви  на передньомуабозадньому полотнищах спідницізшитивідзрізуталіїдо низу.
47. Зшити виточки від лінії талії, широкого кінця, до вузького зводячи строчку нанівець, видалити зметувальні стібки.

48. Залежно від форми зубців та зовнішнього вигляду застібки «блискавка» бувають тракторні, спіральні та потайні.
49. Вшиваютьзастібку в спідницю у верхнюючастинуправого бокового шва,середнього шва задньогоабопереднього полотнищ.

50.  До основних способівобробкиверхньогозрізу належать:  обробка поясом,
обшивкою,  еластичноютасьмою.

51. Розкроювати пояс потрібно по нитціутоку.
52. Види обробки верхнього зрізу поясом: з відкритим зрізом, із закритим зрізом,
підкрійною обшивкою.
53. Підкрійна обшивка — це деталь, що виготовляється з іншої тканини, ніж  виріб.
54. Якщо клали пояс навпіл по довжині то його необхідно запрасувати.
55. До початку другого примірювання у виробі мають бути оброблені всі виточки, бокові, задній, передній шви, застібка, складки, верхній зріз спідниці.
56. Вироби, виготовлені з тонких тканин та тканин з високою обсипальністю, обробляють швом упідгин з відкритим обметаним зрізом.

57. Щільні, товсті тканини обробляють швом упідгин  із закритим зрізом.
58. Відповідно до основного призначення виробу його оздоблення може бути повсякденним, або святковим.
59. До святкового оздоблення належать: ґудзики, пряжки, шнурівки, емблеми, тасьма, пояси, рулик, аплікації.

60. До повсякденного оздоблення належать: волани, вишивка, мереживо.

61.  Оздоблення швейного виробу може бути: постійним, тимчасовим (знімним).

62. Тимчасове (знімне)— оздоблювальні строчки, ручна й машинна вишивки, рюші.

63. Постійне оздоблення — пояси, декоративні квіти, тимчасові аплікації.

64. Оздоблювальні матеріали – це ґудзики, кнопки, пряжки, застібка «блискавка».

65. Для оздоблення застосовують  різні види фурнітури - це тасьма, шнур, стрічки, мереживо, шитво, оздоблювальні деталі (кишені, петельки, клапани).

66. Спідницю оздоблюють поєднанням різних тканин за кольором (контрастні, взаємодоповнюючі кольори), за малюнком (однокольорова та з малюнком у смужку, клітинку, горошок), та за фактурою (костюмна тканина та шифон, шовк або мереживо).

67.Оздоблення швейного виробу виконує декоративну та утилітарну функції.( ґудзики одночасно є і застібкою, і оздобленням. Мережки на літніх спідницях є не лише прикрасою, але й одночасно допомагають створити сприятливий мікроклімат для тіла).

 68. Остаточна обробка спідниці полягає у виконанні таких видів робіт:виконання петлі на поясі,пришивання гачків, ґудзиків, різних оздоблень, фурнітури,
чищення виробу,остаточна волого-теплова обробка.

69. Показники якості швейного виробу поділяють на такі групи:функціональні,естетичні,ергономічні,технологічні,економічні,вікові,зорові.

70.Метою САПР (системи автоматичного проектування)  є вдосконаленняпроцесувиготовленняшвейнихвиробів.
71. Проект — це нова ідея, задум, призначений вирішувати задачі сьогодення або майбутнього.  
 72.Діяльність, під час якої обґрунтовується і розробляється проект, називається проектуванням.
 73. Метод фантазування- це поєднання окремих рис, властивостей, частин інших об’єктів.
 74. Комбінаторними методами в проектуванніодягувпершескористалися в 1920 роцірадянськіконструктивісти А. Родченко, Л. Попова,В. Степанова.
 75. Комбінаторика «оперує» такими прийомамимоделювання, як:перестановка,
вставка, урізання, групування, переворот, організаціяритмів.

76. Одним ізважливихзасобів у художньомуконструюванні є симетрія і асиметрія.
77.Симетрія – церозмірне,пропорційнерозміщеннячастинцілоговідносноплощини, осіабо центра.
78. Ритм– цепорушеннясиметріїелементів у межах цілого. асиметричністьодягустворюєвраженняруху, активності.
79. Асиметрія   це рівномірне чергування впорядкованих елементів (ліній, об’ємів, площин тощо).
80.  Під час розробкинових моделей найчастішевикористовуютьпростийрівномірний , пропорційно-послідовний , радіально-променевийвиди ритму.
81. Пропорційно-послідовний ритм передбачаєпослідовнечергуванняоднакових за розміром, формою, кольоромелементів. Проміжкиміж ними такожоднакові.
82. Простий рівномірний ритм – це повторення елементів, проміжків між ними з їх пропорційним збільшенням або зменшенням.
83. Радіально-променевий ритм упорядковуєлінії, щопочинаютьсяводномумісці.
84. Проектування складається з певних етапів, які взаємозв’язані між собою: організаційно-підготовчий, конструкторський, технологічний, заключний.
85. Види підліткового та юнацького одягу: «англійських школярів», «скейт-стиль», «панк-рок», «Готичний гламур», «богеми».
86. Державними стандартами України прийнято, що розмір одягу визначається міркою півобхвату грудей, яка визначається за міркою обхвата грудей.
 87.  Для отримання значення півобхвату знята мірка ділиться на три.
88. Перед сезонним зберіганням одяг потрібно  провітрити, випрати або почистити, добре просушити і покласти або повісити в шафу.
89. Вибір зачіски залежить також від характеру, темпераменту, звичок, віку, стилю одягу, але, насамперед, від типу обличчя.
90. Розрізняють сім типів обличчя: овальне, кругле, прямокутне, квадратне, трикутне, грушоподібне, ромбовидне.

Відповіді: 1+ 2- 3+ 4- 5+ 6- 7- 8+ 9+ 10- 11- 12- 13- 14+ 15+ 16+ 17- 18+ 19- 20+ 21+ 22+ 23- 24- 25- 26+ 27+ 28+ 29- 30+ 31- 32+ 33+ 34- 35- 36- 37+ 38+ 39+ 40+ 41- 42- 43- 44+ 45- 46+ 47+ 48+ 49- 50+ 51- 52+ 53- 54.- 55+  56- 57- 58+ 59- 60- 61+ 62- 63- 64- 65-  66+ 67+ 68+ 69- 70+ 71+ 72+ 73- 74+ 75+ 76+ 77+ 78- 79- 80+ 81- 82- 83+ 84+ 85+ 86+ 87- 88+ 89+ 90+











Диктанти з трудового навчання.
9 клас
Технологія виготовлення виробів,                         в’язаних спицями.



                                                                                                        
1. Коко Шанель говорила колись,що трикотаж — цезатишок, комфорт і доступнийзасібвираженняфантазії.
2. Найдавнішів’язанівироби, виявлені на території Старого світу,належать до IV–V ст. н. е.
3.Спиці — головнийінструмент для ручного в’язання.
4. Сучасна промисловість виготовляє їх з найрізноманітніших матеріалів: сталі, алюмінію, деревини, кістки, пластмас,скла.
5. Найзручнішими вважаються сталеві спиці. 
6. Види спиць:закриті,відкриті,кільцеві,допоміжні,дугові.
7. Для виконання ручного в’язання використовують такі інструменти і пристосування: набір спиць, ножиці, лінійка,сантиметрова стрічка, довга голка з великим вушком, спеціальнашпилька, лічильник рядків.
8. Для в’язання спицями використовують вовняну або напіввоняну пряжу,  синтетичну, бавовняну, шовкову, шовкову тасьму.
9. Однобарвнікольорові нитки не потрібноперевіряти на стійкістьфарбування.
10. Клубок — це нитки, змотані у формікулі.
11. Пасмо— нитки, намотані на щось, наприклад, на спинку стільця.
12. Моток  — частина мотка.
13. Спицірозрізняють за номерами від № 1 до № 11.
14. Кожен номер спицівідповідаєїїдіаметру в дициметрах.
 15. Визначити номер спиці можна, приклавши її до звичайної лінійки або ж зробивши спицею отвір у папері та вимірявши його діаметр .
 16. Спицямає бути майжевдвічітовщою за нитку.
17.Спиці в рюкзакуслідрозміщувативертикально.
 18.  Спиці з в’язаннямпотрібнотримати на відстані 30–40 см відочей.
19. В’язання не лише є приємним заспокійливим заняттям, але й приносить чимало позитивних емоцій, що є потужним поштовхом до втілення нових ідей, підкреслює творчу індивідуальність, відіграє важливу економічну роль у житті людини.
20. Якість в’язання не залежить від правильно підібраної пряжі.
21. Пряжа не має відповідати призначенню виробу, його фасону.
22. Залежно від товщини нитки й узору добирають відповідні спиці.
23. Цифра на спицяхце- її  товщина, яка позначаєтьсяномером, щовідповідаєїїдіаметру в міліметрах. Чим більша цифрана спиці, тим вонатовща.
24. На етикетці ниток фабричного виробництвазазначається номер пряжі, вираженийдробовимчислом(наприклад, 32/2 або 10/2). Перше число означаєтовщинунитки. Чим більше число, тимтонша нитка. Число після рискипоказує, зіскількох ниток її спрядено.
25. В’язання — цеутворення з ниток петель за допомогоювідповіднихінструментів з метою виготовленнявиробу.
26. В’занняспицямипочинають з набирання двох петель.
 27. Існує кілька способів набирання петель початкового ряду: з однієї нитки, з двох ниток, з потовщеним пружком,з китицями, з бісером.
28. Петля в’язаного полотна складається з двохпів петель (дольок) — верхньої (передньої) і нижньої (задньої).
29. Верхнячастинапетліназивається дугою.
30.  Відрізок нитки, що з’єднує дві петлі, називається протяжкою, а відстань між двома петлями, які перебувають на спиці, — петельним кроком.
31. Щоб розпочати в’язання будь-якого виробу,не потрібно знати головні елементи в’язання — лицьові та виворітні петлі.
 32. Першу й останнюпетлів’язаного полотна називаютькрайніми.
33. Крайні петлі  не берутьучасті в утворенні узору ,їх не ураховуютьпідчас набирання петель.
34.  Залежно від того, як саме в’яжуть останню петлю, край в’язаного полотна може бути ланцюжкоподібним або  вузликоподібним.
35. В’язальницяволодієтехнологією ручного та машинного в’язання; виготовляєв’язанівироби,користуючись схемами або за власноюфантазією.
36. Схема узору — це послідовність його вив’язування.
37.Розрахунок щільностів’язаного полотна не виконують за контрольнимзразком.
38. Щільність по горизонталі (ЩГ) — це число петель у 1 смв’язаного полотна.
39. Щільність по вертикалі (ЩВ) — це число рядів петель у 1 смв’язаного полотна.
40. Найчастіше ЩГ та ЩВ — дробові числа, їхслідокруглювати, ценепризведе до помилки в розрахунках петель і рядів.
41.Доглядзавязаними виробами (вибірково):   
● для праннявикористовуватитількинелужнімиючізасоби;
● світлі та темнів'язаніречіпратиокремо;
● прати в холоднійводіабо при температурі води не вище 30 °С;
● вироби з вовнипративручну, багаторазовопрополіскуючи до тих пір, поки вода не стане абсолютно прозорою;
● пративовнянуріч в машиніможнатільки в тому випадку, якщо на етикетці мотка пряжі, з якої вона зв'язана, буловідповіднемаркування, і тільки порошками, спеціальнопризначеними для праннявовни, помістившивиріб у спеціальниймішокабо наволочку;
● під час полоскання в останню воду для освіженняфарбдодатитрохи оцту;
● випраніречізлегкавідтиснути (не викручувати) і загорнути у махровий рушник;
● сушитив'язанівироби треба в розправленомувигляді на підкладці, щопоглинає воду (наприклад, на махровому рушнику);
● час прання та сушіннявиробумає бути мінімальним, тому щотривалеперебуваннявиробу у вологомустаніможе негативно вплинути на йогоколір;
● не можнасушитив’язанівиробипоблизуопалювальнихприладів і підпрямимисонячнимипроменями

Відповіді: 1+ 2+ 3+ 4- 5+ 6- 7+ 8+ 9- 10+ 11- 12- 13- 14- 15+ 16+ 17- 18+  19+  20- 21- 22+ 23+ 24+ 25+ 26- 27- 28+ 29+ 30+ 31- 32+ 33- 34+ 35+ 36+ 37- 38+ 39+ 40- 41+

Зміст
Вступ……………………………………………………..1
Пояснювальна записка………………………………….2
Технологія виготовлення текстильних виробів
 з аплікацією………………………………………………..5
Технологія виготовлення вишитих виробів……………...8
Технологія виготовлення виробів в’язаних гачком…..…15
Технологія виготовлення  швейних    виробів…………..21
Технологія виготовлення виробів,  в’язаних спицями….33

  





Новоукраїнська загальноосвітня школа І-ІІІ степенів №6

Вчитель трудового навчання та технологій Шунько А.П.


Завдання для перевірки рівня навчальних досягнень учнів з технологій для 11 класу

«Проектування як складова сучасного виробництва й життєдіяльності людини»
1 рівень
1.     В якому методі  творчого мислення використовується аналогія з природою?
а) мозковий штурм;
б) метод  фокальних  об’єктів;
в) метод контрольних запитань;
г)  метод синектики;
д) морфологічний аналіз.
     2. У яких методах використовують асоціативне мислення?
а)  метод фокальних об’єктів;
б) алгоритм розв’язання винахідницьких задач;
в) функціонально-вартісний аналіз.
     3. Мета функціонально-вартісного аналізу:
а) генерація більшої кількості ідей;
б) створення морфологічної скриньки;
в) вибір оптимального співвідношення між споживчими властивостями й витратами на їх досягнення.
    4. Метод мозкової атаки-це метод:
             а) вирішування творчих винахідницьких завдань;
             б) залагодження міжособистісних конфліктів;
             в) вирішення завдань в галузі інформаційних технологій.
   5. Мета методу мозкової атаки – стимулювати групу людей:
             а) до трудової діяльності;
             б) до конфліктів, критики;
             в) швидкого генерування великої кількості ідей.
  6. Метод фокальних об*єктів – цн метод пошуку нових ідей шляхом:
             а) приєднання до вихідного об*єкта властивостей або ознак випадкових об*єктів;
             б) створення гірлянд асоціацій;
             в) критики властивостей об*єкта.
  7. Емпатія – це аналогія:
              а) фантастична;
              б) особиста;
              в) символічна.
  8. У ТРВЗ виділяють:
              а) 3 види протиріч;
              б) 4 види протиріч;
              в) 5 видів протиріч.

  9. ФВА використовують:
                а) для вдосконалення якості продукції;
                б) розв*язання технічних завдань;
                в) створення нової продукції.
 10. Для підтвердження права на винаходи треба мати:
                а) патент;
                б) паспорт;
                в) трудову книжку.
11. Щоб винахід було визнано, він повинен мати:
                а) новизну;
                б) низьку собівартість;
                в) гарний зовнішній вигляд.
12. Як називається група, що працює на першому етапі мозкового штурму:
                а) генератори ідей;
                б) експерти;
                в) аналітики.
2 рівень.
13. Дайте визначення:
      Суть методу фокальних об*єктів полягає в …
14. Доповніть речення:
      Правильно організований мозковий штурм включає ……обов*язкових етапів. Це….
3 рівень.
15. Заповніть таблицю: «Характеристика методу морфологічного аналізу»
      Достоїнства:
Недпліки:
16. Сформулюйте ознаки, за якими технічний винахід визнається винаходом.
4 рівень.
17. Виберіть об*єкт для вдосконалення.
18. Доберіть метод для проектування.
















Завдання для перевірки рівня навчальних досягнень учнів
«Інформаційні джерела та інформаційні технології в проектній діяльності»
1 рівень.
1.Програма Microsoft Office Publisher надає:
      а) набори макетів різних публікацій;
      б) списки необхідних веб-сайтів;
      в) набори слайдів.
2. Презентація– це:
       а) набір веб-сторінок;
       б) набір слайдів;
       в) набір публікацій.
3. Плакати та банери можна створювати, використовуючи програму:
        а) Microsoft Office Publisher;
        б) Microsoft Oficce Power Point;
        в) MicrosoftOficceExcel.
4. Навіщо і коли можна проводити презентування матеріалів проектної діяльності:
        а) з метою ознайомлення з результатами проектної діяльності;
        б) з метою ознайомлення з цілями проекту перед вибором методів творчої діяльності;
        в) в обох випадках.
5. Чим відрізняється електронний документ від документа на папері:
         а) тим, що для ознайомлення з електронним документом потрібно застосовувати певне програмне і апаратне забезпечення;
        б) нічим не відрізняється;
        в) документи мають однакву юридичну силу.
6. В якому пункті перелічено мінімальний набір засобів діяльності людини, яка створює та демонструє комп*ютерну презентацію:
        а)комп*ютер з певним програмним забезпеченням;
        б) клавіатура, миша, сканер, системний блок;
        в) мультимедійний проектор, комп*ютер.
7. Чи потрібно в процесі презентації роздавати учасникам матеріали у вигляді паперових
копій:
          а) не потрібно;
          б) потрібно, після проведення основної частини презентації;
          в) потрібно, до проведення основної частини презентації.
8. Чому не доцільно використовувати в комп*ютерних презентаціях надмірну кількість тексту:
           а) тому, що учасники не зможуть прочитати з екран й осмислити великий обсяг матеріалу;
           б) тому, що великий за обсягом текст може бути відтворений тільки дрібним шрифтом, що порушить умови видимості.
2 рівень.
9. Дайте визначення:
    Публікація – це….
10. Доповніть речення:
     У презентацію можна включати…,…,…,…
3 рівень.
11.Опишіть можливості програми MicrosoftOfficePublisher.
12.Заповніть схему «Види буклетів у програмі MicrosoftOfficePublisher»
     -
    -
    -
    -
4 рівень .
13. Виберіть вид публікації.
14. Складіть покрокову схему створення обраної публікації.
       1.                  2.                 3.                    4.
Завдання для перевірки рівня навчальних досягнень учнів
«Художнє конструювання об*єктів технологічної діяльності»
1 рівень.
1. Дисципліна, яка вивчає діяльність людини, функціональні стани, знаряддя  і засоби її діяльності, навколишнє середовище у процесі їх взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпечності і комфортності життєдіяльності людини – це…
а) дизайн;
б) ергономіка;
в) ергодизайн.
2. Комплекна науково-практична діяльність з формування гармонійного естетично повноцінного середовища життєдіяльності людини і художнього проектування об*єктів матеріальної культури – це:
            а) дизайн;
            б) ергономіка;
            в) ергодизайн.
3. Комплекна науково-практична діяльність з формування середовища життєдіяльності людини і його елементів, якою реалізуються вимоги і рекомендації ергономіки і дизайну – це:

            а) дизайн;
            б) ергономіка;
            в) ергодизайн

4. Співвідношення розмірів руки людини й інструмента – це характеристика:
а) антропометрична;
б) фізіологічна;
в) психологічна.
5. Наявність нормальної вологості  повітря на робочому місці – це характеристика:
а) гігієнічна;
б) естетична;
в) фізіологічна.

6.Анкетування, експертна оцінка – це професіографування:
           а) описове;
           б) інструментальне;
           в) абстрактне.
7. Вимірювання показників температури повітря на робочому місці – це професіографування:
            а) описове;
           б) інструментальне;
           в) абстрактне.
8. Дослідженням систем «колектив-машина» займається:
            а) мікроергономіка;
            б) макроергономіка;
            в) мідіергономіка.
9. Дослідженням і проектуванням систем «організація- система організацій» займається:
          а) мікроергономіка;
          б) макроергономіка;
           в) мідіергономіка.
10. Інформаційна культура формується засобами:
           а) технологічної освіти;
           б) мистецької освіти;
           в) дизайн-освіти.
11. Визначити середовище професійної діяльності людини, яке відповідає ландшафтному дизайну:
            а) людина-техніка;
            б) людина-природа;
            в) людина-людина.
12. Менеджмент – це галузь економіки що вивчає:
             а) методи управління підприємством;
             б) трудові відносини в колективі;
             в) удосконалення сучасного виробництва.
2 рівень.
13. Дайте визначення:
Професіограма – це…
14. Заповніть схему «Розділи ергономіки»:
      1.                            2.                            3.
3 рівень.
15. Встановіть відповідність між назвами методів ергономічних досліджень і їхнім змістом:
а) соматографія                                           1. Одержання інформації про вимоги
                                                                          до технічних засобів і особистих якостей
б) метод плоских манекенів                      2. Схематичне зображення людського тіла
                                                                          в технічній документації
в) професіографування                              3. Використання шаблонів-макетів людського
                                                                         тіла.
16.Порівняйте методи професіографування:
     Описове професіографування                             Інструментальне професіографування
4 рівень.
17. Опишіть ергонометричні характеристики  знаряддя праці –граблі. Запропонуйте свої рекомендації щодо їх поліпшення.
18. Які складові виокремлюють у науковій організації праці (НОП)?



















Завдання для перевірки рівня навчальних досягнень учнів
«Екологічні і техногенні проблеми в перетворювальній діяльності людини. Глобальні проблеми людства.»
1 рівень.
1.Що означає демографічна проблема людства:
         а) перенаселення планети;
         б) перевищення смертності над народжуваністю;
         в) обидві відповіді правильні.
2. До поновлювальних джерел енергії належить:
          а) нафта;
          б) сонце;
          в) газ.
3. Яка роль води в житті людини:
          а) вода для того, щоб жити;
          б) вода для поливу і промисловості;
          в) без води неможливі реакції в тілі людини.
4. Як можна подолати енергетичну кризу:
           а) будувати більше АЕС, ТЕЦ;
           б) використовувати раціональніше енергію АЕС, ТЕЦ;
           в) задіяти всі річки.
5. Яку шкоду завдають довкіллю транспорт і промисловість:
            а) знищують дерева і кущі;
            б) забруднюють територію, воду, повітря;
            в) забруднюються вулиці, вирубуються ліси.
6. Озонові діри – це результат:
            а) антропогенного впливу;
            б) природного явища;
          в) впливу Сонця.
7. Стрімке зростання кількості населення Землі – це проблема:
          а) екологічна;
          б)демографічна;
          в) енергетична.
8. Яку шкоду завдають довкіллю кислотні дощі:
           а) згубно діють на рослини, тварини, грунт;
           б) згубно впливають на людей і шкодять транспорту;
           в) знищують покрівлі будинків.
9. Як утворюються озонові дірки:
           а) використання людством фреонів, викиди транспорту і промисловості;
           б) через польоти літаків, космічних кораблів;
           в) через кислотні дощі та хімізацію сільського господарства.
10. Назвати способи утилізації твердих побутових відходів ( ТПВ):
            а) спалювання ТПВ на сміттєспалювальних заводах й отримання електро-  та теплової енергії;
             б) закопування ТПВ на звалищах;
             в) розподільне збирання ТПВ і подальша їх переробка.
11. До чого призводить розподіл праці:
              а) до безробіття;
              б) до виникнення професій;
              в) до появи капіталістів.
12.Які можливі резерви щодо економії води:
               а) багаторазове використання води в промисловості;
               б) добування води з льодовиків;
               в) підвищення плати за використання води.

2 рівень.
13. Дайте визначення:
      Утилізація побутових відходів – це…
14. Вибрати природні чинники, що викликають надзвичайні ситуації:
       Цунамі, витоки токсичних речовин на підприємствах, прориви в трубопроводах, вулкани, смітники радіоактивних відходів, посухи, селеві потоки, велика кількість енергетичних об*єктів.
3 рівень.
15. Висловіть свою думку: Сучасна екологічна ситуація являє собою глобальну проблему тому, що …
16. Визначити демографічні і енергетичні проблеми:
      Забезпечення людства енергоресурсами; регулювання зростання кількості населення;
розв*язання проблеми онкологічних, серцево-судинних захворювань, розвиток ядерної енергетики, використання альтернативних видів енергії, подолання розриву в розвитку між багатими і бідними країнами.
4 рівень.
17. Як впливає науково-технічний прогрес на навколишнє середовище?
18. Поясніть суть парникового ефекту.


















Завдання для перевірки рівня навчальних досягнень учнів
«Проектування професійного успіху»
1 рівень.
1.Рівень майстерності, якого досягає людина на шляху професійного становлення, називається:
           а) професійною компетентністю;
           б) професійною вмілістю;
           в) професійною навченістю.
2. Досягнення професійної компетентності припадає на періоди:
          а) пізньої юності;
          б) дорослості;
          в) зрілості.
3.Опис вимог професії до психічних властивостей людини відображено:
          а) у професійній пробі;
          б) психограмі;
          в) вимогах професії до людини.
4. Професія « лікар» відноситься до типу:
          а) «людина-техніка»;
          б) «людина-людина»;
          в) «людина-природа»;
5. Професійна проба – це:
           а) випробування, що моделює професійну діяльність;
           б) частина професійного плану;
           в) частина професіограми.
6. Залежно від предмета праці професії розподіляють:
           а) на 3 типи;
           б) на 4 типи;
           в) на 5 типів.
7. Компонентом культури праці є:
           а) сприятливий соціально-психологічний клімат;
           б) високий рівень компетентності співробітників;
           в) великий колектив.
8. Комплексна характеристика професії це-:
            а) психограма;
            б) професіограма;
            в) професіографічний опис.
9. Результатом процесу професійного самовизначення є:
            а) вибір майбутньої професії;
            б) знання про професії;
            в) професійний план.
10. Результатом професійного становлення є:
           а) професійне самовизначення;
           б) професійна творчість;
           в) професійна майстерність.
11. Який тип професій використовують як предмет праці машини, технічні ситеми, агрегати:
             а) «людина-людина»;
             б) «людина-техніка»;
             в) «людина-художній образ».
12. Який тим людей надають перевагу вивчення літератури, артистичній діяльності, створенню духовних цінностей.:
            а) діловий;
            б) реалістичний;
            в) артистичний.
2 рівень.
13. Дайте визначення :
     Професійна проба – це….
14. Назвіть загальні ознаки таких професій: медсестра, токар, бухгалтер.
3 рівень.
15. Опишіть, які вимоги до особистісних якостей висуває  професія космонавта.
16. Розподіліть галузі господарства за відповідними стовпчиками:
      а) тваринництво;
      б) культура;
      в) соціальне забезпечення;
      г) збут продукції;
      д) охорона здоров*я;
      е) вантажний транспорт;
      є) банки;
      ж) засоби масової інформації.
4 рівень.
17. Назвіть, які вимоги перед людиною висуває професія адвоката.
18. Змоделюйте всю ланку кроків, яку потрібно пройти, щоб отримати омріяну професію.

      




                       

  Новоукраїнська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3

Вчитель трудового навчання та технологій Дяченко К.О

Завдання для перевірки рівня навчальних досягнень учнів з технологій для 10 класу



Тестові завдання з технологій для 10 класу до розділу
«Проектування як складова сучасного виробництва та життєдіяльності людини»

11.     Сукупність  певних дій, документів, задум чи план:
а) виробництво;
б) проект;
в) проектування.
     2. Проект, який виконується за логікою наукового дослідження:
 а) практичний;
б) інформаційний;
в) дослідницький.
    3. Проект, в якому форма представлення – звіт, реферат, відеофільм:
а) інформаційний;
б) творчий;
в) дослідницький.
   4. Скільки етапів включає в себе проектування:
а) 2;
б) 5;
в) 4.
   5. На якому етапі проводиться збір інформації до проекту:
а) конструкторський;
б) технологічний;
в) організаційно-підготовчий.
  6. На якому етапі складається ескіз до виробу:
а) конструкторський;
б) технологічний;
в) заключний.
   7. На якому етапі розробляється презентація проекту:
а) конструкторський;
б) технологічний;
в) заключний.
  8. До якого проекту належать ці етапи: обгрунтування проекту, пошуковий етап, технологічний, заключний:
 а) виробничий;
б) навчальний;
в) економічний.
  9. До якого проекту належать ці етапи: технічне завдання, технічна пропозиція, ескізний проект, технічний проект, розробка робочої документації:
 а) виробничий;
б) навчальний;
в) економічний.
  10. Графічне зображення предмета, виконане від руки, без застосування креслярських інструментів, з пририсовкою окремих деталей виробу:
 а) малюнок;
б)ескіз;
в) технічний рисунок.
  11. Наочне зображення виробу або деталі:
 а) малюнок;
б)ескіз;
в) технічний рисунок.
  12. Зображення, що виконується від руки за допомогою графічних засобів – контурної лінії, штриха, плями.
а) малюнок;
б)ескіз;
в) технічний рисунок.


Відповіді до питань:
11.     Б.
22.     В.
33.     Б.
44.     В.
55.     В.
66.     А.
77.     В.
88.     Б.
99.     А.
110.   Б.
111.    В.
112.   А.












Тестові завдання з технологій для 10 класу до розділу «Інформаційні джерела та інформаційні технології в проектній діяльності»
1.     В алфавітному каталозі бібліографічні записи розташовуються:
а) за розділами;
б) за алфавітом;
в) за датами видання.
    2. Конспект книги за її змістом:
а) вільний конспект;
б) плановий конспект;
в) тематичний конспект.
   3. Конспект, в якому цитати з різних джерел ґрунтуються за рубриками:
а) вільний конспект;
б) плановий конспект;
в) тематичний конспект.
  4. Конспект, що об’єднує у своєму змісті переказ прочитаного із цитатами окремих розділів чи параграфів книги:
а) вільний конспект;
б) плановий конспект;
в) тематичний конспект.
  5. Механізм закладок дозволяє зберегти:
а) адресу Web-сторінки;
б) інформацію Web-сторінки;
в) адресу та інформацію  Web-сторінки.
  6. Інформацію в Інтернеті шукають за допомогою:
а) тематичні каталоги;
б) пошукові машини;
 в) тематичні каталоги та пошукові машини.
  7. «Ukrnet» - це пошукова машина:
а) так;
б)ні;
в) Інше.
  8. Великий аркуш паперу, на якому зображено виріб з пририсовкою окремих деталей:
а) ескіз;
б) клаузура;
в) технічний рисунок.
  9. Реферат, який готується для себе і не має конкретної мети:
а) творчий;
б) критичний;
в) учнівський.
  10.  сукупність методів, виробничих процесів та програмно-технічних засобів, об'єднаних у технологічний ланцюжок:
а) інформація;
б) інформаційні технології;
в) інформаційні джерела.
  11. Знання, які отримує споживач (суб'єкт) у результаті сприйняття і переробки певних відомостей:
а) інформація;
б) інформаційні технології;
в) інформаційні джерела.
  12. Сукупність розміщених за певними правилами бібліографічних засобів на документи, що розкривають склад і зміст фонду бібліотеки або інформаційного центру:
а) бібліотечний каталог;
б) скарбничка;
в) читацький зал.

Відповіді до питань:
1.     Б.
2.     Б.
3.     В.
4.     А.
5.     В.
6.     В.
7.     А.
8.     Б.
9.     А.
10.   Б.
11.    А.
12.    А.










Тестові завдання з технологій для 10 класу до розділу «Художнє конструювання об’єктів технологічної діяльності»
1.     Творча діяльність, метою якої є визначення певних якостей промислового виробу:
а) творчість;
б) дизайн;
в) мистецтво.
   2. Конструювання об’єктів технологічної діяльності складається з:
а) технологічного конструювання;
б) технологічного та художнього;
в) художнього.
   3. Наука, теорія творчості, що має відповідні закони, прийоми компонування та структурного аналізу виробу:
а) біоніка;
б) біоформа;
в) композиція.
   4. Композиція, що розташована в одній площині:
а) фронтальна;
б) об’ємна;
в) глибинно-просторова.
   5. Композиція виробу, яку ми сприймаємо:
а) фронтальна;
б) об’ємна;
в) глибинно-просторова.
   6. Композиція, що виконується з передаванням глибини простору:
а) фронтальна;
б) об’ємна;
в) глибинно-просторова.
   7. Властивість, що характерна для багатьох явищ природи, у тому числі й для життя людини:
а) симетрія;
б) ритм;
в) асиметрія.
   8. Чіткий порядок у розташуванні, поєднанні елементів частин відповідноі структури виробів:
а) симетрія;
б) ритм;
в) асиметрія.
   9. Відсутність будь-якої симетрії у виробі:
а) симетрія;
б) ритм;
в) асиметрія.
   10. Спосіб подачі, формування поверхні товару:
а) фактура;
б) текстура;
в) фурнітура.
   11. Природний візерунок на поверхні розрізу деревини, деяких мінералів, рогу, утворений різноманітними шарами матеріалу:
а) фактура;
б) текстура;
в) фурнітура.
   12. Відсутність тіл викликати те чи інше зорове відчуття згідно зі спектральним складом відбитого або випромінюваного ними світла:
а) графічність;
б) колір;
в) гамма.






Відповіді до питань:
11.     Б.
22.     Б.
33.     В.
44.     А.
55.     Б.
66.     В.
77.     Б.
88.     А.
99.     В.
110.  А.
111.   Б.
112.   Б.







Тестові завдання з технологій для 10 класу до розділу «Економічний аналіз проекту»
1.     Змістовна, цілеспрямована діяльність людей, у процесі якої вони видозмінюють зовнішню природу:
а) праця людини;
б) предмет праці;
в) засоби праці.
  2. Речі природи, на які людина впливає в процесі праці, піддаючи їх обробці:
а) праця людини;
б) предмет праці;
в) засоби праці.
  3. Речі, чи комплекс речей, якими людина впливає на предмети праці:
а) праця людини;
б) предмет праці;
в) засоби праці.
  4. Фактори, які забезпечують перетворення речей природи у відповідності з потребами людей, створюючи матеріальні і духовні блага:
а) виробничі сили;
б) виробничі відносини;
в) власність.
  5. Суспільна форма розвитку виробничих сих у процесі виробництва, обміну, розподілу та споживання матеріальних і духовних благ:
а) виробничі сили;
б) виробничі відносини;
в) власність.
  6. Виражена в грошовій формі витрата на виробництво і збут продукції:
а) послуга;
б) ціна;
в) собівартість.
  7. Грошовий вираз вартості товару:
а) послуга;
б) ціна;
в) собівартість.
  8. Витрати на електроенергію позначають:
а) Е;
б) В;
в) О.
  9. З’ясування позицій респондентів щодо якого-небудь питання:
а) спостереження;
б) імітація;
в) опитування.
  10. Метод дослідження, за якого вивчаючий веде дослідження об’єкта:
 а) спостереження;
б) імітація;
в) опитування.
  11. Подія або умова, що спостерігається прямо (найшвидше):
а) оцінка;
б) факт;
в) явище.
  12. Корисні для легкого введення матеріали в нову тему:
а) ярмарки;
б) виставки;
в) підручники.




Відповіді до питань:
11.     А.
22.     Б.
33.     В.
44.     А.
55.     Б.
66.     В.
77.     Б.
88.     А.
99.     В.
110.  А.
111.    Б.
112.   В.



Немає коментарів:

Дописати коментар

НОРМАТИВНІ     ДОКУМЕНТИ 1. Лист МОН України від 04.08.2017 № 1/9-429 "Про використання у 2017/2018 навчальному році навчальних про...